Mootor Grupi perekond

11

Mootor Grupp ühendab 11 erinevat ettevõtet ja kaubamärki

Mootor Grupp ühendab edukaid transpordisektori ettevõtteid, kes kõik on oma valdkonna eestvedajad ja suunanäitajad. Mootor Grupp AS on omaniku juhtimis-, haldamis- ja arendusettevõte gruppi kuuluvatele transpordisektoris tegutsevale ettevõtetele.

Tallinna Bussijaamast väljub igapäevaselt ca 200 bussi ööpäevas. Seda vaid kolmeteistkümne väljumisplatvormi alt. Ühes aastas läbib Tallinna Bussijaama umbes 3 miljonit reisijat, keda teenindab kokku 26 bussifirmat.

  • 1922

    mai

    Alustame oma ajalooga 23. maist 1922 aastast, mil arhitektile ja ettevõtjale F. Kangrole anti linnavalitsuse luba 5 bussiliini pidamiseks.

  • 1922-1939

    Vene turg

    linna- ja kaugliinibusse saadetakse teele Vene turult, mida rahva seas kutsuti ka Täituruks ning perioodil 1939-1940 Viru väljakuks. Bussid seisid rivis praeguse Viru hotelli kohal otse Uue turu kõrval. Väikeses kontoris Pärnu maantee ja Vene turu nurgal töötas liikluskorraldaja, kes müüs ka pileteid.

  • 1940-1959

    jätkus busside väljumine uue nimega Stalini väljakult

    Maaliinide väljumine viidi 1949.aastal natuke eemale Estonia teatri kõrvale platsile, mis tekkis pärast turuhoone lammutamist ja turu üleviimist Tartu maantee piirkonda. Aasta hiljem leiti maaliinide bussijaamale sobiv koht hiiglasliku Stalini väljaku servas, Tartu maantee alguses, umbes praeguse Radissoni hotelli kohal.

  • 1959-1961

    aasta

    1959. aasta alguses kolis bussijaam oma tänasesse asukohta Lastekodu ja Odra tänava nurgale, kus senini tegutses täika (vanakraamiturg). Puust ühekordne bussijaamaputka-ootepaviljon Stalini väljakul võeti tükkideks ja pandi uue bussijaama platsil praeguse 17. bussiliini algpeatuse kohal taas püsti.

  • 1961-1965

    ehitus

    toimus bussijaama uue 2-korruselise jaamahoone ehitus. Plaanijärgselt pidi uus bussijaama kompleks valmis saama Eesti NSV 25. aastapäevaks, 21. juuliks 1965. Plaan enam-vähem ka täideti, kuigi ekspluateerimisaktis viidati mitmele puudusele.

  • 2012

    rekonstrueerimine

    25. juunist – 19. detsembrini toimus Tallinna bussijaama rekonstrueerimine. Ehitustööde käigus uuendati nii bussijaama interjööri kui ka välisilmet, suurendati reisijate kasutuses olevat ootesaali ja kohvikut ning ühtlasi paigaldati hoonesse infolett ja iseteenindusautomaadid.

SEBE teenindab hetkel Pärnu linna ja maakonnaliine, Harju põhja- ja läänesuuna liine ning Ida-Viru maakonnaliiklust.

  • 2021

    jaanuaris

    alustab SEBE Harju maakonna idasuuna avalike bussiliinide teenindamist.

  • 2020

    aprillist

    2020. aasta aprillist opereerib SEBE lepingu alusel Pärnu maakonna põhjasuuna liine.

  • 2020

    veebruarist

    2020. aasta 01. veebruarist opereerib Harjumaa läänesuuna liine. Lääne suunda kuuluvad Tallinn - Harku – Keila – Ämari – Paldiski - Lehetu - Rummu läbivad liinid.

  • 2019

    juulist

    SEBE opereerib alates 2019. aasta 1. juulist Harju maakonna põhjasuuna avalikel bussiliinidel. Põhja suunda kuuluvad Maardu, Viimsi ja Suur-Sõjamäel asuva Vangla piirkond.

  • 2017

    juulikuust

    Pärnu linnaliine teenindatakse alates 2017. aasta juulikuust, liiniveo leping on sõlmitud kuni 2026 aasta lõpuni. Liiniveo aastane töömaht on 2 miljonit liinikilomeetrit.

  • 2012

    aprillist

    opereerib SEBE Ida-Virumaa maakonnaliinidel, bussid sõidavad Ida-Virumaal kuni aastani 2022.

  • 320

    töötajat

    SEBEs töötab kokku ligikaudu 320 töötajat.

  • 20

    maagaasil bussi

    SEBE 20 bussi töötavad maagaasil.

  • 26

    aastat bussinduses

    SEBE loodi aastal 1994. 26 aastat reisijaid teenindanud SEBE võib julgelt pidada oma aja Eesti bussiala suurimaks uuendajaks. Esimene WiFiga kaetud liinivõrk, esimene gaasibuss linnapildis, esimene ratastoolibuss kaugsõiduks jne.

Lux Express pakub esmaklassilist reisikogemuse teenust 7 riigis enam kui 20 sihtkoha vahel, ühendades pealinnu ja olulisi sõlmpunkte Tallinnast Varssavini ja Peterburist Helsingini.

  • 105

    bussi

    Lux Expressi kaubamärgi all sõidab 105 bussi. Keskmine bussi vanus on 3,7 aastat. Ollakse uhked oma kõrgete teenusstandardite üle nii reisi ajal kui administratiivpoolel. Töötatakse iga päev selle nimel, et tagada busside puhtus ja turvalisus, pakkudes huvitavat meelelahutust meediaekraanidel ning parimat klienditeeninduskogemust.

  • 26

    aastat

    Kuigi Lux Expressi bränd loodi 2008. aastal, ulatub ettevõtte tegevus juba aastasse 1994. Kõik sai alguse Eestis, kuid enam kui paarikümne tegevusaastaga on ettevõte kasvanud Baltikumi regiooni kõige laiema võrgustikuga liinireiside teenusepakkujaks. Sõidame 7 riigis enam kui 20 sihtkoha vahel, ühendades pealinnu ja olulisi sõlmpunkte Tallinnast Varssavini ja Peterburist Helsingini.

  • 74 243

    km/päevas

    Lux Expressi bussid läbivad keskmiselt 74243 km iga päev. Võrdluseks: ekvaatori pikkus on 40075 km

  • 27

    milj. km/aastas

    Lux Expressi bussid sõidavad aastas kokku umbes 27 miljonit km ehk ligikaudu 2,2 miljonit km igas kuus. See tähendab, et Kuule saaks sõita vaid viie päevaga.

  • 4792

    ekraani

    Kõikides Lux Expressi bussides on kokku 4792 Lux TV meediaekraani isiklikuks meelelahutuseks reisi ajal - vaata filme ja seriaale või kuula muusikat.

Busland aitab busse uuendada ja värskendada. Busside kasutusea pikendamine Mid-Life Upgrade lahenduse abil on aktuaalne lahendus bussiettevõtete jätkusuutliku arengu tagamiseks, tõstes reisijate rahulolu, hoides ettevõtte kulud madalamad ja olles samas keskkonnasõbralik. Lisaks tegeletakse ka busside ostu ja müügiga.

  • 20

    bussi pidevalt tegemisel

    Töökojas on pidevalt tegemisel 20 bussi.

  • 54

    töötajat

    Buslandis töötab 54 töötajat, töötajate keskmine vanus on 36,8 aastat.

  • 1176

    bussi on värvitud

    Viie aastaga värvitakse rohkem kui 1000 bussi, milleks kulub ca 14 000 liitrit värvi.

Turnit OÜ on juhtiv reisijateveo piletisüsteemide arendaja: nende kaugliikluse piletimüügiplatvormis Turnit Ride tehakse enam kui 20 miljonit istekoha reserveerimist aastas ning teenuseid kasutavad transpordifirmad üle maailma. Platvorm on suunatud transporditeenuse pakkujatele, kes vajavad täpset logistikajuhtimist, dünaamilist hinnastamist ning igakülgset valmisolekut turu muutustele.

  • 250

    miljoni euro väärtuses

    Aastas tehakse 250 miljoni euro väärtuses tehinguid läbi Turnit Ride platvormi

  • 4000

    bussipiletite edasimüüjat

    Ligi 4000 bussipiletite edasimüüjat kasutavad Turniti loodud süsteemi

  • 19

    erinevas keeles

    Turniti müügisüsteem on kasutajale kätte saadav 19. erinevas keeles: eesti, inglise, tšehhi, saksa, itaalia, hispaania, soome, prantsuse, leedu, läti, hollandi, norra, poola, portugali, vene, rootsi, serbia, türgi, slovakkia.

  • 15

    miljonit piletit

    Turniti süsteemis müüakse üle 15 miljoni pileti aastas.

  • 50

    protsenti kiiremini

    Tänu Turnit Ride süsteemile on võimalik reisijaid pardale registreerida poole kiiremini.

Tpileti vahendusel müüakse bussipileteid veebilehel www.tpilet.ee, piletimüügikassades üle Eesti ning piletimüügiautomaatides Tallinna, Tartu ja Rakvere bussijaamas ning Tallinna Lennujaamas.

  • 12

    Eesti bussijaama

    Tpileti piletimüügi- ja reisiinfo süsteemi kasutatakse 12 Eesti bussijaamas. Lisaks kasutab Eestis Tpileti süsteemi piletimüügiks ka neli Mootor Grupi välist ettevõtet.

  • 1200

    kg vähem paberit

    2016. aastal asendas T grupp paberkujul piletite eelmüügilehed mobiilirakendusega ning toetas bussivedajaid tahvelarvutite soetamisel. Tänu sellele muudatusele kulutakse Tpileti müügisüsteemi kasutavates bussijaamades aastas ca 1200kg vähem paberit.

Mootor Grupi vanim ettevõte ja üks suurimaid pakiveoteenusega tegelevaid Eesti oma ettevõtteid. Meie pakivedu on ainulaadne, sest kasutame saadetiste kohaletoimetamiseks liinibusside võrgustikku, terminale, pakipunkte ning vajadusel isiklikke kullereid ja kaubaautosid.

  • 16

    terminali

    Cargobusil on terminalid üle Eesti, lisaks Lätis ja Leedus. Mootor Grupi vanim ettevõte Cargobus tegutseb alates 1992. aastast ja on üks suuremaid pakiveoteenustega tegelevaid Eesti ettevõtteid.

  • 2000

    saadetist

    Cargobusil on võimekus käsitleda päevas üle 2000 saadetise. Saadetava paki keskimine kaal on 7 kilogrammi.

  • 400

    bussiliini

    Cargobusi partneriks on üle 20 bussiettevõtte ja igapäevaselt kasutatakse ligikaudu 400 erinevat bussiliini.

Milworks on kaitsetööstusettevõte, mille põhiliseks tegevusalaks on elutsükli haldusteenuse pakkumine soomus- ning rivitehnikale. Ettevõtte suurim klient on Eesti Kaitsevägi, mille soomukeid XA-180 ja XA-180 remondib Milworks. Lisaks elutsüklihaldusele teeb ettevõte ka projektipõhiseid töid, sealhulgas vee- ja maismaasõidukite ballistilise kaitse tagamine ning mitmesugused eriprojektid, näiteks otsese tagasisidega laskesihtmärkide projekteerimine ja tootmine.

  • X

    eriprojektid

    Milworks teostab vastavalt tellimusele mitmesuguseid eriprojekte. Varasemalt on antud uus elu Kaitseväe Alvis Mambadele, remonditud roomikmasinaid BV 206, soomustatud jalaväetransportööre ning laevade laskepesasid.

  • 36

    töötajat

    Milworksis töötab 36 töötajat. Ettevõttel on töökojad Tallinnas, Tapal ja Võrus. Milworksi omanikeks on Soome suurim kaitsetööstusettevõte Patria ning Mootor Grupp.

  • x

    sõidukid

    Viimaste aastate jooksul on Milworks peamiselt olnud keskendunud militaarsõidukite hooldusele ja remondile. Aastate jooksul on hooldatud järgmisi sõidukeid: Patria XA-180 ja XA-188 soomukid, CV-9035 jalaväe lahingumasinad ning mitmed rivimasinad (erinevad 4×4, 6×6 ja 8×8 veokid, sillasüsteemid, kütusetankurid, 4×4 masinad, tuletõrjemasinad). Milworks remondib ja hooldab ka erinevaid agregaate, nagu mootorid, käigukastid ja sillad.

  • 1

    uus nimi

    Varem Milrem LCM nime all tegutsenud ettevõte nimetati ümber Milworksiks, kuna uus nimi toetab paremini ettevõtte identiteeti ning vastab paremini tema tegevusele. Nimevahetus toimus muuhulgas ka vältimaks segadust Milrem Robotics’iga, mis on Milworksi (varasema nimega Milrem LCM) spinn-off ettevõte aastast 2017. Mõlemal ettevõttel on tänaseks välja kujunenud erinevad eesmärgid, omanikud ning tegevusvaldkonnad. Milrem Robotics omandas Milremi kaubamärgi ja jätkab oma praeguse nime all.

Lux Express gruppi kuuluv tellimusvedusid teostav ettevõte, tänase nimega Lux Charter, on turul tegutsenud 1997. aastast alates. Aastal 2017 lansseeritud kaubamärk Lux Charter on senise teenuse kvaliteeti oluliselt tõstnud.

  • 27

    aastat tööstaaži

    Kõige pikema tööstaažiga töötaja on Piia Vilberg, ta on tellimusvedude kroonimata kuninganna.

  • 55

    reisijat

    Lux Charteri bussides saab sõita kuni 55 reisijat. Ruumikas ja soliidne salong peegeldab Mercedes Benzi sõiduautodelt tuttavaid kvaliteedinõudeid, mis bussi puhul on veelgi esinduslikumad, sest peavad vastu pidama pikematele reisidele ja intensiivsemale kasutamisele.

  • 28

    reisijat

    Lux Charteri minibussid sobivad suurepäraselt väiksemate gruppide transpordiks. Uued ja modernsed minibussid mahutavad mugavalt reisima kuni 28 reisijat.

Timeless kollektsiooni kuulub 14 unikaalset retrobussi - meil ei ole kahte ühesugust bussi, igal bussil on oma lugu ja omad kasutamise eripärad.

  • 14

    uunikumi

    Ajatute busside kollektsiooni kuulub 14 uunikumi. Kollektsioonis on 4 bensiinimootoriga bussi ja 10 diiselmootoriga bussi. 14 bussist 5 on ilma roolivõimendita bussi.

  • 3

    puust bussi

    Timelessi busside kollektsioonis on kolm puust karkassiga bussi.

  • 50

    km/h

    ZIS 127 ei ole võimeline oma tehniliste eripärade tõttu sõitma alla 50 kilomeetri tunnis, TA 6 ei ole võimeline sõitma üle 50 kilomeetri tunnis.

LE Bus Service OÜ loodi 2017a juunis arendamaks Mootor Grupis välja professionaalne, paindlik ja kaasaegne busside järelteeninduskeskus.

  • 909

    m2

    LE Bus Service töökoja pindala on 909 m2.

  • 1938 - 2020

    bussid

    Kõige vanem remonditud buss on aastast 1938 ja kõige uuem aastast 2020.